Negativitet

Jag är fortfarande arg och trött för att någon jävel bröt sig in hos mig och tog mina ägodelar. Det gör livet lite knepigare än vad det behöver vara, åtminstone när man lever så bekvämt som jag gör. Men det kanske bara är bra.

Inspirerad av Johan Larsson så tänkte jag försöka gå igenom min negativpärm och se vilka bilder jag känner mig nöjd med. Det kommer antagligen bli ganska tungt – dels för att jag hunnit ta mig igenom ett par rullar film, och dels för att jag inte kommer hitta särskilt många bilder jag är nöjd med. Johan själv skriver att han har ett tiotal bilder han känner sig nöjd med, jag tror inte jag kommer ha en riktigt lika häftig fångst. Kanske ett par 4-5 bilder, med lite tur.

Dessutom måste jag nog göra en hel del kontaktkartor nu när jag inte längre kan fuska och vända bilderna digitalt. Oh well.

2 reaktioner på ”Negativitet

  1. Usch, förbaskade tjuvar. Jag förstår att det måste vara ett helsikte med det praktiska just nu.

    Jag har snart gått igenom halva negativarkivet. Jag skulle också behöva göra kontaktkartor, men jag har inte riktigt orken. 200 rullar – minst – gör man inte kontaktkartor av på en dag. 🙂

    /Johan

    1. Det är inte så bökigt som jag trodde det skulle bli, faktiskt. Vi blev av med totalt 6 saker (mest datorer) så det är inte ens särskilt bökigt med polisanmälan eller så. Det är skönt.

      Jag har inte vågat räkna hur många rullar jag tuggat mig igenom sista åren, eller hur många sorgliga testrullar det blivit totalt. Det ska bli spännande det här.

Kommentarer inaktiverade.