The swing


The swing, originally uploaded by Oscar Carlsson.

För någon vecka sen råkade jag läsa några kapitel ur kurslitteraturen till den kurs i digital bildbehandling jag har gått nu i vår. Boken heter ”Effektiv visuell kommunikation” och föll mig tidigt i smaken – varför ser inte all kurslitteratur ut såhär?

Det jag läste var egentligen inget nytt – det var om the rule of thirds, om kontrast i bild och allt annat man egentligen redan vet om. Men texten väckte något till liv, satte igång huvudet och inspirerade. Började experimentera. Blev ännu mer inspirerad. Har börjat titta på bilder på ett (helt) annat sätt än tidigare.

Nu fick jag precis veta att jag blivit antagen till en kurs i visuell kommunikation av samma gäng som jag redan går min kurs i digital bildbehandling i. Härifrån kommer det med säkerhet bara bli ännu värre, och jag älskar det.

3 reaktioner på ”The swing

  1. Gahhh jag vill också gå den, står just nu som reserv nr 49 så jag antar att jag inte kommer med. Däremot är jag antagen till kursen digital bildbehandling. Ser fram emot det nått enormt!

    Hmm man kanske skulle ta och kika på den där boken för det är ett ämne som verkligen intresserar mig.

    Lycka till på kursen!
    //Stina

  2. … klickade på knappen innan jag skrivit färdigt…

    Gillar bilden, den är så dynamisk och det riktigt killar i magen när jag tittar på den (japp jag är sån, karuseller är inget för mig, det räcker bra med gungor 😉 )
    //S

  3. Boken jag talar om ovan är rekommenderad kurslitteratur till bildbehandlingen, och jag tyckte den var ett värt köp, trots att jag den månaden köpte kurslitteratur för över 1500 kr (dvs, en inte helt obetydlig del av pengarna som blir kvar efter att hyran är betald. mycket linser den månaden, vill jag minnas)

    Det verkar ha varit ett fantastiskt söktryck på den kursen, så jag är faktiskt ganska glad att jag kom med. Nu borde jag kanske slutföra kursen i bildbehandlingen bara… 😀

Kommentarer inaktiverade.