Steaming teriyaki


Steaming teriyaki

Originally uploaded by twatson

Jag har läst en hel del debatter på om HD-filmning i systemkameror verkligen är något att ha, med tanke på deras begränsningar (mono-ljud, klipplängd osv), att använda en stillbildskamera för att filma (rätt verktyg för rätt uppgift?) och liknande. Nu har jag ingen möjlighet att testa det själv, men efter ett antal klipp kan jag inte säga annat än att jag tycker om möjligheterna – se bara videon brevid.

Stillbilder fast i rörlig form. Jag älskar det, även innan jag såg den här dödsläckra videon. Jag tror inte man ska göra långfilmer på DSLR-kameror, men det verkar erbjuda en ruggigt häftig möjlighet till kreativt fotografi. Istället för att fotografera ett fält i skymningen, filma samma fält i ett par sekunder, visa hur gräset böljar i vinden, höra vinden i högtalarna…

